Een bedrijfsborrel organiseren; deze 5 dingen zijn onmisbaar

8 augustus 2019

(Artikel gaat verder onder de advertentie)

Regelmatig een bedrijfsborrel houden is een slim idee, het zorgt er namelijk voor dat je werknemers een betere binding met het bedrijf hebben. Daarnaast creëer je een betere werksfeer. Een paar keer per jaar een goede borrel houden is dus van groot belang. Deze dingen zijn onmisbaar bij een bedrijfsborrel.

1. Locatie

Blijf je na werktijd nog op het werk hangen, of huur je een zaaltje af in een leuk café? Als je het niet gezellig kunt maken in de kantine, is het wel zo leuk om naar een andere locatie te gaan. Deze kun je ook (laten) aankleden, zodat je even helemaal uit de omgeving van werk wordt gehaald. Een leuke en gezelige locatie is het halve werk.

2. Hapjes

Als je direct na werktijd gaat borrelen, zullen je werknemers wel honger hebben. Zorg daarom altijd voor voldoende hapjes. Vooral als de drank rijkelijk vloeit zal iedereen wat meer willen eten. Je hoeft echt niet voor uitgebreide catering te zorgen, wat lekkere hapjes voor in de frituur en de oven is ook al goed genoeg.

3. Drankjes

Naast hapjes kunnen de drankjes natuurlijk ook niet ontbreken. Zorg voor een goede hoeveelheid wijn, bier en fris. Als je het speciaal wilt maken kun je ook cocktails maken met je werknemers. Zorg voor goede gin, wodka en rum en natuurlijk frisdranken zoals tonic en sinaasappelsap. Iedereen kan zo zijn eigen drankje creëren. Houd wel in de gaten dat niemand stomdronken wordt, want dat kan gênante situaties opleveren.

4. Muziek

Geen feest is compleet zonder muziek! Je hoeft echt geen keiharde muziek door de ruimte te laten schallen. Het is alleen zo ongemakkelijk als het direct doodstil is als er eens een stilte valt. Als je normaal gesproken al gebruik maakt van boxjes, kun je die ook gewoon inzetten bij de bedrijfsborrel. Als je op Spotify een playlist maakt kan iedereen zijn favoriete muziek daar in zetten, zo kan niemand over de muziekkeuze klagen.

5. Sfeer

Het is niet leuk om na werktijd nog over zaken te moeten praten. Vooral als werkgever is het belangrijk om het gesprek een andere kant op te sturen. Maak de borrel niet verplicht, niet iedereen heeft altijd zin om nog te gaan borrelen na een lange week werken. Je kunt het ook leuk hebben als niet alle werknemers erbij zijn. Ook is het belangrijk om de muurbloempjes bij het gesprek te betrekken. Maak er voor iedereen een leuke avond van, zodat ook de volgende keren goed bezocht zullen worden.

Beoordeel dit artikel!
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *