De voordelen van marketing promotie met bedrukte bekers

20 augustus 2019

(Artikel gaat verder onder de advertentie)

Heb je ooit al gedacht aan marketing promotie door gebruik te maken van bedrukte bekers? Het is een van de hipste marketing tools van dit moment. Er is ontzettend veel mogelijk bij het gebruik van koffiebekers. Koffiebekers zijn namelijk erg geschikt om te bedrukken. Het ziet er niet alleen leuk uit, je kan er ook nog eens ontzettend goed mee communiceren. Waarom koffiebekers geschikt zijn voor marketing promoties? Dat leg we je graag uit!

Naamsbekendheid vergroten

Koffiebekers zijn zeer geschikt voor het vergroten van de naamsbekendheid. Denk bijvoorbeeld aan evenementen, zoals beurzen. Veel bedrijven maken gebruik van groots opgezette en zeer herkenbare stands. De details, zoals de koffiebekers, worden vervolgens vaak vergeten. Een witte beker of een beker met een “standaard” bedrukking zegt niets over je bedrijf. Dan is het toch ontzettend gaaf om je eigen bedrukte bekers op de stand te hebben? Je kan mensen een beker met koffie aanbieden waarmee zij vervolgens verder over de beurs lopen. Ook de overige bezoekers van de beurs zien dat jij mooie bekers hebt. Ze zijn zeker geïnteresseerd om bij je te kijken. En dat is precies wat je wilt op een beurs!

Marketing acties

Een ander bijkomend voordeel van marketing promoties met bekers is dat je kunt wisselen van design. Zijn je bekers op? Maak een nieuw design met de promotionele actie welke je op dat moment wilt aankaarten bij de doelgroep en je bent weer helemaal up-to-date. Het is ook leuk om verschillende designs te nemen. Zo zorg je er voor dat je boodschap vernieuwend en verrassend blijft én niet gaat vervelen.

Marketing ‘On the Go’

Marketing op straat, bijvoorbeeld in de stad, wordt veel gedaan. Er worden vaak samples uitgedeeld om te proeven. Warme dranken zoals een nieuwe soort chocomel, thee of koffie, kunnen ook aangeboden worden. Je kunt mensen een beker met een warme drank aanbieden, je doet er een deksel op en je promotie on-the-go kan beginnen. Iemand die bijvoorbeeld koffie uit jouw beker met jouw merk of boodschap drinkt en daarmee weer langs verschillende andere personen wandelt, geeft het bereik van je promotionele actie een enorme boost!

Duurzaamheidsstrategie

Als je aan promotie via bekers doet is het wel van belang dat je een milieuvriendelijke beker gebruikt. De standaard kartonnen koffiebeker is hiervoor een hele goede optie. Deze is veel minder schadelijk voor het milieu dan bijvoorbeeld een plastic beker. En aangezien de Europese Unie in 2021 het eenmalig gebruik van plastic in de ban doet, is het van belang om karton te gaan gebruiken.

Het gebruiken van kartonnen bekers voor marketingdoeleinden heeft enorm veel voordelen. Hoewel je van te voren zou kunnen denken: ’wat heeft marketing met bekers te maken’, is het een van de hipste en leukste manieren voor marketing promotie op dit moment. Je neemt zo’n beker makkelijk mee waardoor je promotionele actie on-the-go extra veel bereik heeft. Het is handig, vernieuwend en ook nog een milieuvriendelijk! Waar wacht je nog op?

Beoordeel dit artikel!
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *