(Artikel gaat verder onder de advertentie)

Vroeger werkten bijna alle Nederlands, enkele ondernemers daargelaten, voltijd voor een werkgever. De afgelopen jaren hebben zich echter diverse ontwikkelingen voorgedaan op de arbeidsmarkt. Hierdoor is momenteel maar liefst 1 op de 10 Nederlanders zzp’er. Met een toename van maar liefst 2,5 procent, stijgt het aantal zzp’ers in Nederland relatief hard in vergelijking tot andere Europese landen.  Zzp’er zijn heeft dan ook vele voordelen, waarvan het gevoel van vrijheid voor veel freelancers de belangrijkste is. Met die vrijheid komt echter ook verantwoordelijkheid. Bijvoorbeeld het werven en binnenhalen van klanten. Gedegen marketingkennis is daarbij onmisbaar. Wij zetten daarom 5 online marketing trainingen op een rij die nuttig zijn voor zzp’ers.

1. Social media training

De meeste zelfstandigen zijn zich inmiddels wel bewust van het enorme belang van social media. Deze online platformen ook daadwerkelijk doeltreffend inzetten als marketingmiddel, is echter een vak apart. Het volgen van een social media training is daarom zeer aan te bevelen. Tijdens deze trainingen leer je hoe jij je zakelijke social media marketing naar een hoger niveau kunt tillen. Zo leer je het belang van het ontwikkelen van een duidelijke strategie, met bijbehorende doelstellingen. Ook ontdek je hoe jij met jouw bedrijf meer bereik, interactie en natuurlijk conversies kunt creëren. Een dergelijke training is dus eigenlijk onmisbaar voor zzp’ers die afhankelijk zijn van het online verwerven van voldoende nieuwe klanten.

2. Adwords training

Een andere belangrijke online marketing tool is Google Ads (voorheen AdWords genoemd). Google Ads geeft je de mogelijkheid om doelgericht te adverteren in Google. Doordat je potentiële klanten bereikt die specifiek op zoek naar de door jou aangeboden diensten, werkt deze marketing tool erg effectief. Deze populaire manier van online adverteren is echter niet heel eenvoudig. Google Ads beschikt over uitgebreide mogelijkheden en het onderhouden van je Ads account kan vrij ingewikkeld zijn. Om het meeste rendement uit je Google Ads budget te halen is het dan ook slim om vooraf een uitgebreide training te volgen.

3. SEO training

Wil je niet alleen betaald, maar ook organisch bovenaan de zoekresultaten staan? Volg dan een SEO training. Tijdens zo’n training leer je de kneepjes van het vak. Zo leer je onder andere hoe je een gedegen zoekwoordonderzoek doet en welke keywords belangrijk zijn voor jouw website.

4. Workshop blogs schrijven

Regelmatig blogs schrijven is essentieel om de juiste doelgroep te kunnen bereiken. Door online je kennis te delen, bereik je veel potentiële klanten. Bovendien kun je middels een blog aan je netwerk laten zien dat jij in jouw vakgebied een expert bent. Weet je niet waar je moet beginnen? Een online training in het schrijven van blogs biedt uitkomst!

5. Storytelling

Ten slotte is ook het volgen van een online training storytelling een goede manier om je marketing vaardigheden uit te breiden. Storytelling is een unieke marketingtool, waarmee je jouw bedrijf op een slimme manier onder de aandacht kunt brengen. Leer hoe je een goed verhaal maakt van jouw onderneming. Door deze vervolgens op een boeiende en persoonlijke manier te delen met je potentiële klanten, weet je jouw klanten te boeien en binden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *