4 redenen waarom elk bedrijf zou moeten bloggen

25 september 2017

(Artikel gaat verder onder de advertentie)

Als ondernemer moet je 24/7 op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen, flexibel genoeg zijn om met deze ontwikkelingen mee te gaan en de concurrentie in de gaten houden. Het beste is om de concurrent één stap voor te blijven. Wil jij blijven groeien, nieuwe klanten genereren, meer merkbekendheid creëren en uiteindelijk conversies behalen? Start dan met bloggen! Hieronder noem ik 4 redenen waarom bloggen essentieel is voor jouw bedrijf.

1. Door bloggen laat je zien dat je specialist bent

Als ondernemer ben je in een bepaald product of dienst gespecialiseerd. Door deze vakkennis te delen via blogs aan potentiële klanten laat jij zien dat je weet wat je verkoopt. Hierdoor wek je vertrouwen bij de klant en is de kans groter dat jij die belangrijke order binnenhaalt.

2. SEO websiteoptimalisatie

Als je een webshop hebt, dan is hier meestal weinig nieuwe content op te vinden naast je standaard productielijn. De kans is daarom kleiner dat potentiële klanten bij jou terechtkomen tussen al de concurrenten. Maar door het publiceren van blogs met hierin de juiste zoekwoorden waar jij als ondernemer op gevonden wilt worden, zorg je ervoor dat jouw website SEO wordt geoptimaliseerd. Potentiële klanten die op zoek zijn naar een product of dienst komen op deze manier sneller op jouw website. Het is daarom van belang dat je inspeelt op de laatste trends en ontwikkelingen in je blogartikelen om zo te zorgen voor SEO websiteoptimalisatie en de verkoop te stimuleren.

3. Het blijven updaten van je website

Naast je standaard productielijn, veranderen de teksten op je webpagina’s ook nauwelijks. Door te starten met bloggen wordt hier verandering in gebracht en word je website steeds ververst met nieuwe content. Let wel op dat je SEO fouten vermijdt, zoals het plaatsen van irrelevante content. Dit wordt namelijk door Google gezien en heeft een averechts effect. Het is erg belangrijk voor de Google ranking dat je blog relevante en kwalitatieve content bevat!

4. Input voor je social media kanalen

Vele ondernemers vinden het lastig om actief te blijven op de social media kanalen. Door bloggen wordt dit een stuk eenvoudiger. Doordat je blogt over de laatste trends en ontwikkelingen heb je ook gelijk content om te delen op social media. Het zorgt gelijk voor een betere merkbekendheid als jouw social media berichten telkens verschijnen op de voorpagina’s van potentiële klanten.

Heb jij nog geen blog op je website? Dan weet je nu waarom je dat snel moet veranderen! Heb je nog vragen of opmerkingen? Laat het mij weten in een comment en vergeet dit artikel niet te delen op social media via de onderstaande share buttons!

Beoordeel dit artikel!
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *