(Artikel gaat verder onder de advertentie)

Welk bedrijf of organisatie is niet op zoek naar naamsbekendheid? Herhaling is de kracht van de reclame. Komen mensen vaak in aanraking met jouw bedrijfsnaam, is de kans groter dat ze er ooit voor kiezen met je in zee te gaan. Of ze het nu bewust of onbewust lezen. Wat zijn nu manieren om de naamsbekendheid te vergroten? Je leest het hier!

1. Je bedrijfsnaam op dagelijkse artikelen

Wij wonen in Nederland. Een land met een klimaat waar we, over het algemeen, milde winters en milde zomers hebben en neerslag gedurende het hele jaar. Paraplu’s staan daarom het hele jaar door in de gang van het gemiddelde Nederlandse huishouden en de regenjassen hangen over de kapstok. Door als offline marketing paraplu’s te laten bedrukken of je logo op een regenjas te plaatsen, ben je zichtbaar. Natuurlijk is deze manier van naamsbekendheid moelijker meetbaar, maar het zorgt er wel voor dat je zichtbaar bent. Ondanks dat online het grote publiek bereikt, is offline marketing nog steeds erg effectief. Het ondersteunt juist de online boodschap!

2. Organiseer een Facebook-prijsvraag

Wees zichtbaar online. Het is een makkelijke en goedkope manier om bij jouw doelgroep onder de aandacht te komen. Creëer Like & Share-acties.  Of je er nu van houdt of niet; het werkt! Door een leuke, originele prijsvraag te organiseren op Facebook, kom je online bij veel mensen onder de aandacht. Bedenk een leuke vraag waar de gemiddelde ijkpersoon op kan reageren, laat ze bijvoorbeeld een Facebookvriend taggen en zorg dat ze het delen op hun eigen Facebook-pagina. Het kost niet veel en geeft je wel de online aandacht die je wilt.

3. Kies een ambassadeur

Een bekende Nederlander kan ervoor zorgen dat meer aandacht gericht wordt op je bedrijf. Kies bijvoorbeeld een acteur of actrice, schrijver of een sporter. Probeer iemand te zoeken die op een bepaalde manier makkelijk gelinkt kan worden aan je bedrijf

4. Sponsor evenementen in de omgeving

Door evenementen te sponsoren, bijvoorbeeld een sport- of liefdadigheidsevenement, kom je onder de aandacht van het publiek. Zoek naar evenementen in de buurt van je winkel of je bedrijf en kom op deze manier in contact met je potentiële klanten. Je logo wordt gezien, tijdens het evenement en op de foto’s die worden gemaakt. Daarnaast is een bijkomend voordeel van het sponsoren van een liefdadigheidsevenement, dat je eerder een gunfactor krijgt door je te koppelen aan een goed doel. Je kunt je bedrijfslogo op een grote poster zetten, of bijvoorbeeld een gratis product uitdelen als knipoog naar je bedrijf. Wees hierin creatief!

Dit zijn vier manieren die ervoor zorgen dat offline en online je naamsbekendheid kan worden vergroot. Hopelijk kun je er wat mee!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *