Waarom offline marketing nog steeds effectief is

31 oktober 2017

(Artikel gaat verder onder de advertentie)

Tegenwoordig zijn klanten online sneller te bereiken. Ook kun je online marketing meten en is het een stuk goedkoper. Dit betekent niet dat je offline marketing moet laten vallen omdat het relatief gezien duurder is en moeilijker meetbaar. Offline marketing ondersteunt namelijk je online marketing en versterkt de customer journey. In dit artikel vertellen we waarom het effectief is.  

Klantenbeleving door guerrilla marketing

Wil je snel en effectief potentiële klanten bereiken? Dat doe je met offline marketing. Om precies te zijn: guerrilla marketing! Op deze manier creëer je een groot bereik, worden potentiële klanten gelijk getriggerd, blijft het merk een langere tijd in het hoofd van de klant en zorg je voor een unieke klantenbeleving. Deze klantenbeleving is belangrijk voor het begin van een goede customer journey. Ook je merkbekendheid wordt versterkt dat leidt tot een betere positionering. Let wel op dat het aansluit op je doel, merkwaarde, positionering van je bedrijf en merkwaarde van het product.

Betere positionering met offline marketing

Als bedrijf is het belangrijk dat jouw merk als eerst bij hen opkomt als ze denken aan een product/dienst. Door de vele advertenties wordt dit een stuk moeilijker. Vooral bij online marketing heb je te maken met sterke concurrenten. Zorg er daarom voor dat je zo hoog mogelijk in de Google zoekresultaten komt. Dit kun je onder andere doen door het schrijven van SEO blogs. Suspects worden namelijk de hele dag geconfronteerd met allemaal merken waardoor alleen de populairste merken blijven hangen in het hoofd van de suspect. Door naast online marketing ook offline marketing in te zetten zorg je voor een grotere naamsbekendheid. Onbewust wordt jouw merk en boodschap opgevangen via de offline kanalen. Door herhalingen krijgt het merk een betere positionering. De kans dat je suspect een gekwalificeerde prospect wordt is nu een stuk groter.

Persoonlijke benadering

Online prospects en leads op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen werkt effectief. Toch voelen ze wel een soort afstand, terwijl ze juist een verbinding met je merk willen voelen. Offline marketing kan dit probleem verhelpen. Door een persoonlijke benadering voelen  (potentiële) klanten zich meer met het merk verbonden. Erg belangrijk bij het onderhouden van je relatie. Denk hier aan een nieuwsbrief, flyer of persoonlijk magazine van je bedrijf.

Met offline marketing speel je in op de customer journey van de klant. Door op het juiste moment online en offline op de vraag van de klant in te spelen, zorg je voor een betere positionering dat uiteindelijk leidt tot sales.

Vind je dit artikel nuttig? Like het artikel en vergeet het niet te delen op social media.

Beoordeel dit artikel!
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *