(Artikel gaat verder onder de advertentie)

Stel, je hebt een winkel. Je hebt klanten die regelmatig bij jou in de winkel komen om jouw producten te kopen. Daar mag je ze best eens voor belonen! En het is altijd leuk om iets te doen voor je klanten. Bovendien kan deze kleine geste ervoor zorgen dat klanten bij jou blijven komen. Een leuk geschenk draagt bij aan de klantenbinding en dat is wat je wilt! Met welke 4 geschenken maak jij jouw klanten blij?

1. Paaseitjes of zonnebril

We kennen in Nederland heel wat tradities rondom seizoenen of feestdagen. Dat zijn ook de momenten die je als ondernemer kunt aangrijpen om je klanten eens in het zonnetje te zetten. Denk aan een zonnebril of strandbal als het zomerseizoen start. Maar wat ook een leuk moment is om je klanten een geschenk te geven is rond de Paasdagen. Pasen biedt voldoende mogelijkheden om je klanten te verwennen met een leuke ‘Paas give-away’. Er is genoeg te bedenken van paaseitjes tot een paastaart. Binnen elk budget vind je een geschenk voor ieder seizoen!

2. Fortune cookie

Het is geen vreemde gedachte om je klanten veel geluk te wensen. Uiteindelijk maken zij de keuze om bij jou te winkelen en gunnen zij jou hun klandizie. Hen het beste wensen kun je op meerdere manieren doen. Een van die manieren is dit te doen zoals de Chinezen dit doen. Met een lekker vers gebakken Fortune Cookie. Volgens de Chinezen lag je toekomst opgesloten in de fortune cookie. Bovendien smaken de knapperige koekjes heerlijk bij een kopje koffie. Met een briefje dat je kunt laten bedrukken met je eigen tekst breng je een goede wens voor de toekomst over naar jouw klanten. En wie wil nu niet weten hoe je geluk er uit ziet!

3. Ecologische draagtas

Sinds 1 januari 2016 is het niet meer toegestaan om je klanten een gratis plastic zakje mee te geven om de aankopen in te doen. Veel mensen zijn hier inmiddels aan gewend en nemen hun eigen tas mee. Maar op het moment dat klanten hun boodschappen doen in een stevige ecologische stoffen draagtas bedrukt met jouw naam en logo dan veranderen zij in een wandelend reclameobject. Eigenlijk is het een win-win situatie. Jij werkt mee aan een beter milieu en je klanten kunnen hun boodschap goed vervoeren in een stevige en mooie draagtas.

4. Pasjeshouder

Steeds meer klanten betalen hun aankopen met een betaalpasje. Veel ondernemers stimuleren het betalen met de pinpas. Omdat het veiliger is om minder contant geld in de kassa te hebben. Als jij dit ook aanmoedigt is het een leuk idee om klanten te voorzien van een pasjeshouder. Een etui of doosje waarin ze hun pasjes kunnen opbergen. Met een beweging komen de pasjes uit de houder en kan de klant het juiste pasjes pakken. Om te betalen natuurlijk. Maak ook klantenpassen voor loyaltyprogramma’s houdt je klant goed bij elkaar in een pasjeshouder, bedrukt met jouw winkellogo of naam.

Je ziet dat het helemaal geen grote geschenken hoeven te zijn waarmee je de klanten beloont voor hun klandizie. Ook met een goed gekozen klein presentje denken ze vaker aan jouw bedrijf; het blijkt dan ook een zeer effectieve marketingstrategie te zijn. Zij zijn verrast en voelen zich gewaardeerd als klant. Probeer het geschenk af te stemmen op jouw winkel. Maar met alleen een cadeautje maak je jouw klanten geen trouwe klanten. Belangrijk daarvoor zijn, naast het leuke geschenk, een goed assortiment, klantvriendelijke behandeling en deskundig advies!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *