(Artikel gaat verder onder de advertentie)
Wanneer je een bepaald imago en identiteit van je bedrijf wilt neerzetten, is het belangrijk dat deze in alle opzichten doorgevoerd wordt. Bedrijfskleding is hierbij een belangrijk onderdeel en kan de identiteit van je bedrijf goed weergeven. Hoe je ervoor zorgt dat je bedrijfskleding past bij de identiteit van je bedrijf? Daarover meer in onderstaand artikel!
Wat is je bedrijfsidentiteit? Dat is een belangrijke vraag die jij je vooraf moet stellen. Het gaat om de waarden van een onderneming met daarbij de missie en visie. De bedrijfsidentiteit is dat wat je uitstraalt (of wilt uitstralen) naar de buitenwereld. Een bedrijfsidentiteit geeft vertrouwen bij de mens, zorgt voor een goede indruk en straalt uit wat men aan je heeft. Het geeft duidelijkheid en een bepaald gevoel van de bedrijfsvoering.
Om je bedrijfskleding bij de identiteit te laten passen kan je bedrijfskleding bedrukken. Dit kun je volledig doen in de huisstijl of in de stijl van het bedrijf. Bedrijfskleding is namelijk ook in erg veel varianten te verkrijgen, zowel voor een jong en dynamisch bedrijf als een ouder en gevestigd bedrijf. Ook leuk om te dragen tijdens een bedrijfsuitje! Laat de bedrijfskleding drukken in de kleuren van je bedrijf en kijk of het soort kleding ook goed bij je bedrijf past. Bepaalde keuzes kunnen hierbij de identiteit en het imago goed weergeven en voor een professionele uitstraling zorgen.
Het is dus belangrijk dat je kijkt naar de normen en waarden van het bedrijf. Binnen welke sector je opereert en het soort bedrijf dat je bent. Dit alles bepaalt je identiteit, die je vervolgens ook duidelijk en correct wilt uitstralen naar de buitenwereld. Bedrijfskleding is hierbij hét middel om de identiteit uit te stralen die past bij je bedrijf. Uiteraard gaat het ook om acties en niet enkel bedrijfskleding. Dit alles draagt bij aan een juiste bedrijfsidentiteit.
Er zijn een aantal redenen om voor bedrijfskleding te kiezen als je de identiteit van je bedrijf goed wilt weergeven. Zo zorg je voor een goede herkenbaarheid van de organisatie, alsmede de functie van een persoon. De professionaliteit die je uitstraalt door een uniforme uitstraling geeft een goede representativiteit weer. Hierdoor kan je een goede naamsbekendheid opbouwen en vergroten. Denk bijvoorbeeld aan een busje met een bedrijfsnaam en hoe vaak dat vele ogen passeert. Zo is dit ook het geval met bedrijfskleding; als je personeel daar dagelijks mee gespot wordt kan dit positief uitpakken.
Goed zittende bedrijfskleding die het bedrijf en de identiteit daarvan versterken, zorgen voor een geloofwaardige indruk. Je straalt professionaliteit en ‘ik weet wat ik doe’ uit. Dat zorgt voor een kwalitatieve uitstraling.