(Artikel gaat verder onder de advertentie)

Als eigenaar van een bedrijf weet je zelf dat je goed bent in wat je doet. Maar het is natuurlijk belangrijk dat klanten jou weten te vinden zodat je hen kunt helpen met jouw kennis en ervaring. Het is dus belangrijk dat je bedrijf goed zichtbaar is. Dat kun je letterlijk nemen, in de vorm van zichtbaarheid van je bedrijfspand. Maar het gaat ook om de zichtbaarheid van jou als professional. Zowel online als offline kun je de zichtbaarheid van je bedrijf op verschillende manieren vergroten.

1. De fysieke zichtbaarheid van je bedrijf

Jouw bedrijfspand moet goed herkenbaar zijn voor de buitenwereld. Het is belangrijk dat mensen in één oogopslag kunnen zien dat jouw bedrijf er is en wat je dan precies doet. Feitelijk is je bedrijfspand je visitekaartje, dus je bedrijfspand kun je ook inzetten als marketingtool. Zorg bijvoorbeeld voor mooie gevelletters boven de hoofdingang, voor duidelijke stickers op de ramen en natuurlijk voor reclameborden op de stoep voor je pand. Zo weten voorbijgangers direct dat ze bij jouw bedrijf zijn aangekomen en ze zien gelijk wat jij dan precies doet.

2. De zichtbaarheid van jou als ondernemer

Het heeft niet zoveel zin om een mooi bedrijfspand te hebben, als je er zelf nooit uit komt. Als je een onderneming hebt, is het belangrijk jezelf te profileren als ondernemer. Zorg dus dat je duidelijke visitekaartjes laat maken en maak jezelf bekend als ondernemer. Dat begint natuurlijk bij vrienden en familie, maar je kunt beter verder gaan dan dat. Bezoek eens een netwerkevenement of zet een advertentie in een vakblad. Op die manier weten mensen dat je bestaat en wat je doet.

3. De online zichtbaarheid van je bedrijf

Tegenwoordig kun je als ondernemer niet meer zonder internet. Je website is het visitekaartje van je bedrijf. Maar dan moeten mensen je website wel vinden. Je moet zorgen dat mensen met specifieke zoekopdrachten bij jou terechtkomen en dat is een vakgebied apart.  Optimale zichtbaarheid in de zoekresultaten bereik je niet zomaar, daar moet je professionals voor inhuren. Maar het kan zeker geen kwaad om je zelf ook in de materie te verdiepen, zodat je zelf ook kleine stapjes kunt zetten.

 

4. De offline zichtbaarheid van je bedrijf

Heb je bovenstaande punten allemaal voor elkaar, dan ben je er nog niet. Ook offline kun je winst behalen door jezelf en je onderneming zichtbaar te maken. Met goede advertenties kun je een hoop aandacht trekken en als je een goed persbericht naar diverse media stuurt, kun je ook zomaar een boel buzz creëren. Zorg dat je in de juiste media een plaatsje verovert en je zult het direct terugzien in je bedrijfsresultaten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *