(Artikel gaat verder onder de advertentie)
De moderne ondernemer kiest steeds vaker voor hosted telefonie. Volgens velen biedt een telefoonservice via de Cloud veel voordelen. Zo ben je in een hectische wereld bijvoorbeeld altijd bereikbaar, zonder hier stressgevoelens over te hebben. Ook jouw werknemers zullen beter gaan presteren door een speciaal op hen aangepast hosted telefonie pakket. Daar wil jij meer over weten! In dit artikel leggen wij uit wat hosted telefonie precies inhoudt en geven wij je 4 goede redenen om hiervoor te kiezen.
Hosted telefonie betekent ook wel ‘bellen via een VoIP verbinding in de Cloud’. Misschien heb jij nog nooit van deze termen gehoord, daarom lichten wij ze nog even kort toe. De afkorting VoIP staat bijvoorbeeld voor Voice over IP-oplossing. Dit betekent dat jouw telefoontje wordt opgenomen door een voice-over in plaats van direct te worden doorgestuurd naar een fysieke telefooncentrale. Kies jij voor hosted telefonie, dan krijg je een zogenoemde telefooncentrale in een datacenter waarmee je via internet altijd verbonden blijft. Zo sta jij altijd direct in contact met de beller, zonder hiervoor zelf constant aanspreekbaar te hoeven zijn!
Wat zijn nu precies de redenen om te kiezen voor hosted telefonie? Wij hebben er 4 voor je op een rij gezet.
Het eerste voordeel van hosted telefonie wordt uit het vorige verhaal direct duidelijk: het is veel goedkoper dan de traditionele fysieke oplossing waarvoor vanzelfsprekend meer personeel nodig is. Op deze manier worden niet alleen personeelskosten, maar ook de kosten voor periodieke updates en trainingen bespaard.
Flexibiliteit is key in ondernemersland en hosted telefonie is hier dan ook volledig op aangepast. Zo kun je bij de meeste providers maandelijks je abonnement bijstellen. Heb je een drukke periode of vertrekt er een werknemer? Dan schaal jij je abonnement op met een enkele klik.
Dure updates van de Cloud die normaalgesproken voor rekening van de ondernemer zijn, worden bij hosted telefonie voor jou geregeld én betaald. Zo ben jij altijd up-to-date zonder hier verder naar om te hoeven kijken.
Zoals jij maatwerk levert voor jouw eigen klanten, zo levert hosted telefonie maatwerk aangepast op jouw situatie. Abonnement kunnen worden aangepast per werknemer en je betaalt alleen voor wat je gebruikt.
Wil jij meer weten over werken in de Cloud en wat dit kan opleveren voor jouw onderneming? Lees dan ook eens dit artikel: 3 Voordelen van een Cloud werkplek op een rij!