(Artikel gaat verder onder de advertentie)
Sommige werkgevers onderschatten de kracht van een goed relatiegeschenk. Een klant die een relatiegeschenk ontvangt waar over na is gedacht zal dit erg waarderen in tegenstelling tot een klant die een pen of keycord ontvangt van een relatie. Onbewust wordt hier zeker wel op gelet, zeker door de relaties die zich scharen onder de ‘betere relaties’ binnen het bedrijf. Maar wat zijn de verdere voordelen van relatiegeschenken?
Zoals eerder gezegd is het stiekem best belangrijk voor relaties om een mooi en waardevol relatiegeschenk te ontvangen. Zij hebben dan het gevoel dat ze gewaardeerd worden en dat er moeite voor ze wordt gedaan om een leuk en exclusief geschenk te bedenken. Een relatie zal er nooit iets van zeggen als je geen moeite hebt gestopt in het bedenken van een leuk en vernieuwend relatiegeschenk, maar dit zal op bepaalde momenten zeker wel kunnen meespelen in jullie relatie. Stop hier dus wat extra tijd en moeite in om jouw relatie zich zeer gewaardeerd te laten voelen. Geef een relatiegeschenk ook niet altijd standaard weg rondom de feestdagen, maar doe dit een keer tijdens een onverwacht moment om niet tussen de andere stapels relatiegeschenken van andere bedrijven te belanden. Personaliseer je het relatiegeschenk vervolgens ook nog? Dan zal dit helemaal de kers op de taart betekenen.
Ook het aantal contactmomenten met jouw merk kun je eenvoudig vergroten via een relatiegeschenk. Wat denk je van het ontwerpen van een dure, exclusieve pen met jouw bedrijfsnaam erop, geleverd in een chique doos. Of het weggeven van chique kalenders of een notitieblok met op elke pagina je bedrijfsnaam. Er zijn diverse manieren om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf via relatiegeschenken extra aandacht genereert en hierdoor gewild of ongewild in the picture blijft. Ook levert deze manier van reclame maken een flinke kostenbesparing op ten opzichte van de reclamespot, krantenadvertentie of social media advertenties die je normaal gesproken zou (laten) uitvoeren en waar je vaak hoge kosten aan kwijt bent.
De conclusie is dus dat een goed bedachte gadget of relatiegeschenk waar moeite in is gestoken om te bedenken zal leiden tot dankbaarheid en een gevoel van waardering bij relaties. Aangezien relaties belangrijk zijn voor je bedrijf is het vanzelfsprekend ook belangrijk om hier extra moeite in te steken en te zorgen voor een relatiegeschenk wat je klant de eerstkomende tijd goed zal kunnen gebruiken of in ieder geval een tijdje in het geheugen zal blijven.