Welke communicatie stage kies ik?

22 december 2022

(Artikel gaat verder onder de advertentie)

Studeer je Marketing en Communicatie? Dan heb je geluk dat je veel mogelijkheden hebt in een stage en of werkplek voor later! Aan de andere kant kan dit het ook moeilijker maken; Doordat je zoveel keuze hebt, kan het moeilijk zijn een keuze te maken in welke richting je precies je werk wilt gaan uitvoeren. De Marketing en Communicatie tak bestaat namelijk uit veel kleinere takken met allemaal verschillende specialisaties. Hierdoor is een stage marketing en communication erg belangrijk om zo een beter overzicht te hebben van wat je precies interessant vindt en wat precies niet.

Allereerst; Wat wil je bereiken in de toekomst?

Waar ligt je passie? Welke onderwerpen vind je interessant? Waar liggen je soft skills en je hard skills? Wil je deze verbeteren? Hoe dan? Al deze vragen helpen je bij het vinden van de perfecte stage. Wil je je liever specialiseren in één bepaalde tak of zou je liever willen proeven van de verschillende mogelijkheden en hierna pas een keuze maken? Indien je dit nog niet goed weet, is het het interessantste om voor een brede stage te gaan waarbij je kan proeven van de verschillende mogelijkheden. Ga jij voor een stage in de marketing waarbij je leert over SEO, Social Media, Advertising? Of ga je voor een stage specifiek in de Communicatie waarbij je meer bijleert over storytelling, de kracht van advertisement of interne communicatie binnen je bedrijf? 

Contacteer het bedrijf van jouw keuze

Wanneer je weet in welke richting je je stage wilt gaan doen, is het belangrijk te beslissen welke bedrijven je interesseren en hoe je hen kunt contacteren. Je kunt op de website zelf kijken of er open vacatures zijn voor stages of je kunt een open sollicitatie sturen met je motivatiebrief. Indien je nog geen idee hebt bij welk bedrijf je wilt werken, kun je ook op gespecialiseerde websites een stage zoeken, zoals bij Fiks. Deze websites zijn speciaal voor bedrijven die stagiairs zoeken en hebben verschillende categorieën gebaseerd op de afstudeerrichting.

Wees je bewust van de stage die je kiest

Het is belangrijk dat je weet wat je stage inhoudt en wat er van je verwacht wordt. Veel bedrijven, vooral als het een meer creatieve functie betreft, kunnen naast diploma’s of andere kwalificaties ook om een portfolio vragen. Maak dit portfolio met werk dat je hebt gedaan om je vaardigheden te laten zien en zo te vergroten. Let er ook op dat de stage je iets terug biedt, zoals een betaling en of er een mogelijkheid is om je stage aan het eind ervan om te zetten in een betaalde baan.

Beoordeel dit artikel!
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *