(Artikel gaat verder onder de advertentie)
Wanneer je bedrijf volop in ontwikkeling is, zul je merken dat er steeds meer gebeld wordt van buitenaf. Met klanten, stakeholders, potentiële nieuwe werknemers, andere ondernemingen en overige externe contacten. Het is uiteindelijk niet meer werkbaar om dit met mobiele telefoons te blijven doen. Met zakelijke telefonie is er een vast nummer waarop jouw organisatie bereikbaar is. Wat daar de voordelen van zijn, leggen we in dit artikel uit.
In plaats van enkele of misschien zelfs wel tientallen 06-nummers waar je medewerkers gebruik van maken, ben je met zakelijke telefonie voortaan bereikbaar op één vast nummer. Op dit vaste nummer kun je meerdere zakelijke telefoons op kantoor aansluiten. Met doorverbinden is de beller in no-time bij de juiste collega. Geen verwarring meer over verschillende telefoonnummers!
Wanneer jouw bedrijf gebruik maakt van een telefooncentrale, kun je met zakelijke telefonie kiezen voor anti-fraude bewaking. Zo zijn al je telefoongesprekken beschermd, en weet je zeker dat je zorgvuldig omgaat met gegevens van je klanten en contactpersonen.
Zakelijke telefonie biedt je de mogelijkheid om vast te kunnen bellen via internet, ook wel VoIP zakelijk genoemd. Zo ben je verzekerd van een betrouwbare verbinding tijdens je telefoongesprekken en hoge spraakkwaliteit. Gesprekken vallen niet meer zomaar weg en ruis op de lijn is verleden tijd!
Neem je een zakelijk abonnement voor jouw bedrijf, dan kun je vaak vertrouwen op 24/7 service in het geval van een storing. Je wilt namelijk direct weer bereikbaar zijn, mocht er iets misgaan met de telefonie. Daarnaast ben je er zeker van dat je telefonie omgeving altijd volledig up to date is wanneer je dit uit handen geeft.
Wanneer je voor jouw bedrijf nog geen zakelijke telefonie hebt gekozen, betekent dit dat je nog via particuliere abonnementen belt. Dat betekent ook dat je medewerkers waarschijnlijk hun eigen 06-nummer gebruiken voor zakelijke telefonie. Zo raakt de balans tussen werk en privé zoek en vervaagt de grens hiertussen. Met zakelijke telefonie weet je zeker dat je het beste doet voor je medewerkers én jezelf.
Er zitten dus flink wat voordelen aan het gebruik van zakelijke telefonie. Niet ieder bedrijf is hetzelfde, en dat geldt ook voor providers. Wanneer je besluit om zakelijke telefonie af te nemen bij een provider, loont het om goed te zoeken naar de voorwaarden die het beste bij jouw bedrijf passen. Kijk dus eerst goed rond voordat je een zakelijke telefonie abonnement afsluit!