(Artikel gaat verder onder de advertentie)
Voor SEO-websiteoptimalisatie is het belangrijk dat je als ondernemer SEO blogs schrijft. Dit houdt onder andere in dat Google kwantitatieve content geen waarde meer geeft. Het heeft dus geen zin meer om veel blogs te schrijven die irrelevant zijn. Om te zorgen dat je blogs kwalitatieve content bevat en SEO waardig zijn, is het raadzaam om op de onderstaande vier punten te letten.
Om als bedrijf veel lezers te krijgen op je blogs, moet je ervoor zorgen dat het begint met een pakkende titel, bijvoorbeeld: Opgelet! Of tegendeel bewezen! Ook is het goed om gebruik te maken van aantallen zoals: 5x de meest gemaakte SEO fouten. De kwaliteit van de titel is erg belangrijk, het moet triggeren en een duidelijke weergave maken waarover het artikel gaat. Dit zorgt ervoor dat lezers niet gelijk weer wegklikken (bouncepercentage) als het niet voldoet aan de verwachting. Het is belangrijk dat je in de titel zoekwoorden verwerkt, zodat het een SEO titel wordt. Door de juiste zoekwoorden te verwerken in de titel, komt deze hoog in de Google ranking te staan. Als de blog kwalitatieve en relevante content bevat, wordt dit ook sneller gedeeld op social media – denk aan LinkedIn – met de mening erbij van de potentiële lezer.
Een goede basis voor elke blogartikel is een overzichtelijke indeling. Niks is zo irritant als de zinnen te lang zijn en alles in één lange zin achter elkaar staat. Maak daarom gebruik van tussenkoppen en alinea’s. Vind je iets heel belangrijk? Maak gebruik van dikgedrukte woorden of onderstreep ze om er een extra nadruk op te geven. Ook opsommingen wordt door Google als belangrijk beschouwd en zorgen voor een leesvriendelijke ervaring bij de lezer.
Om te zorgen dat Google jouw blogartikel opneemt in de resultaten is het noodzakelijk dat je blog minimaal 400 woorden bevat. Verwerk daarnaast ook de belangrijkste SEO zoekwoorden in het artikel waar jij als ondernemer op gevonden wilt worden en waar men veel op zoekt. Doe dit subtiel, bij een overvloed aan zoekwoorden geeft Google dit een nadelig resultaat. Dit noemen we ook wel Keyword Stuffing. Ook is het van belang dat je minimaal één keer per maand (liefst twee keer) een blog online zet, zodat je website regelmatig wordt voorzien van nieuwe content.
Een afbeelding of video wordt door Google opgepakt als relevante content. Verder is het voor de lezer een stuk aangenamer lezen als dit wordt verhelderd met een afbeelding of een korte video. Op deze manier blijft de lezer ook langer op je pagina waardoor je de kans vergroot dat ze doorklikken naar andere pagina’s of blogs van je website. Als je ervoor kiest om een afbeelding van het internet te halen, zorg er dan voor dat je de juiste bronvermelding erbij gebruikt. Geef de afbeelding een unieke bestandsnaam. Verwerk hier zoekwoorden in, zodat lezers ook op deze manier bij jouw website uitkomen. En nog belangrijker; doe dit ook bij de alt-tekst. Een ander voordeel van het gebruiken van een afbeelding of video is dat de hersenen dit beter opnemen in het geheugen. Op deze manier kun je een betere merkpositie creëren in het hoofd van de klant dat leidt tot een betere merkbekendheid.
Zorg er dus voor dat je niet zomaar blogs schrijft maar SEO blogs voor een optimaal resultaat! Heb je nog vragen of opmerkingen? Laat het mij weten in een comment en deel dit artikel op social media via de onderstaande share buttons.