(Artikel gaat verder onder de advertentie)
Reviews hebben altijd al een belangrijke rol gespeeld. Ooit werd dit mond-tot-mondreclame genoemd. Dit was een goede manier om klanten te werven en bestaande klanten te behouden. Inmiddels is dit echter anders. Ook online wordt naar bevestiging gezocht. Dit kan bijvoorbeeld door product reviews. 91 procent van de klanten zegt reviews te lezen voordat een aankoop wordt gedaan. Zo kunnen ze zien wat er over het bedrijf en het product gezegd wordt. Een goede service en klantcontact zijn bijvoorbeeld heel belangrijk. Voor goede reviews heb je de juiste reviewsoftware nodig. Zo kan je zorgen dat klanten jou op een gemakkelijke manier goed kunnen beoordelen.
Er zijn verschillende redenen waarom reviews verzamelen van belang is. Zo zorg je met reviews voor informatie en dat heeft een gunstig effect. Je zorgt voor meer transparantie. Positieve reviews zorgen bovendien voor een gevoel van betrouwbaarheid. Het geeft jouw consumenten inzicht en dit helpt om een goede afweging te kunnen maken. Uit onderzoek blijkt dat online gemiddeld 10 reviews worden doorgenomen om te bepalen of een webshop betrouwbaar is. Wanneer anderen een relatief positieve ervaring hebben gehad, dan stelt dat mensen gerust. Juist in tijden waarin een aankoop goed wordt afgewogen, is het zo dat betrouwbaarheid een belangrijke factor kan zijn in de keuze.
De customer journey is zeer belangrijk. Daar hoort het zoeken naar reviews bij. Daarom werk je ook met een specialist als Feedback Company. Wanneer er reviews zijn en ze zijn gemakkelijk te vinden, dan willen potentiële klanten deze graag even lezen. Zijn er geen reviews, dan kost dat je zelfs klanten. Dit geldt zelfs voor fysieke winkels, er wordt dan eerst online naar reviews gezocht. Dit kan je dus direct al meer klanten gaan opleveren.
Je wil de consument helpen in de zoektocht. Daarom wil je vooral je zichtbaarheid vergroten. Wanneer je reviews op je webshop hebt staan, dan zal een zoekmachine als Google dat oppikken. Dit kan voor elk soort onderneming van groot belang zijn. Een goede score in de beoordeling zorgt ook voor een betere score in de ranking van Google. Meer reviews staat daardoor dus ook gelijk aan meer klanten. Met de juiste reviewsoftware van een echte specialist, kan je dus ook zorgen dat je hier heel efficiënt mee omgaat. Werk daarom dus altijd met echte kenners en haal er op die manier alles uit voor jouw webshop.