(Artikel gaat verder onder de advertentie)
De afgelopen jaren is het gebruik van Microsoft Teams binnen bedrijven flink toegenomen. Veel werknemers kunnen inmiddels prima digitaal werken met deze nieuwe, handige invoegtoepassing. Toch zijn er een heel aantal functies binnen het programma die nog niet iedereen kent. Wat dacht je bijvoorbeeld van bellen met Microsoft Teams? Daarom zetten we vandaag alle mogelijkheden van deze handige functie voor je op een rijtje.
Onderling videobellen met collega’s is een hooggewaardeerde en veelgebruikte functie binnen Microsoft Teams. Toch kun je ook naar externe bedrijven, partners of zakenrelaties bellen via Teams. Hiervoor wordt het hoofdaccount van Microsoft Teams gekoppeld aan de vaste telefoonlijn van het bedrijf. Op die manier kun je dus direct uit Teams bellen met zowel vaste als mobiele nummers via het huidige telefoonnummer van het bedrijf. Heb of wil je geen standaard telefoonverbinding meer? Dan kun je dit ook regelen vanuit de Cloud en op deze manier koppelen aan Teams.
Microsoft Teams wordt dus al veel gebruikt voor interne communicatie, maar kan ook net zo belangrijk worden voor externe communicatie. Dit komt omdat alle functies van een reguliere telefoonlijn ook beschikbaar zijn in Teams. Denk dan aan zaken als doorschakelen, in de wacht zetten, voicemails of belgroepen. Naast deze functies zijn er nog een drietal belangrijke voordelen aan het gebruik van Teams voor bellen.
Wanneer je werkt met Teams, ben je altijd bereikbaar op je vaste nummer van de zaak. Dit geldt voor al je apparaten, dus zowel je werkcomputer als bijvoorbeeld je telefoon waarop de Teams-app geïnstalleerd is. Andere collega’s kunnen dus heel makkelijk jouw contacten naar je doorverbinden, of andersom. Zo mist niemand meer een belangrijk telefoontje van een externe partner.
Bellen met Teams bespaart op een heel aantal manieren kosten. Zo heb je bijvoorbeeld geen vaste telefoonlijnen meer nodig, aangezien deze voortaan gekoppeld zitten aan al bestaande apparaten. Ook zijn de kosten internationale gesprekken goedkoper via Teams. Ten slotte is het aanvragen van een extra telefoonnummer of het opzeggen van een bestaand nummer zo geregeld via Office 365.
Het laatste voordeel van Microsoft Teams is dat het zich eenvoudig laat koppelen aan andere bestaande systemen binnen je bedrijf. Neem bijvoorbeeld het CRM-systeem: door Teams hieraan te koppelen, zie je direct wie de beller is en krijg je informatie over het project waaraan de beller gekoppeld is. Dat geeft heel wat extra handige informatie over het telefoongesprek dat je gaat voeren.